Privat
 > Über uns Pressemitteilungen > Reisen Nach Haiti Jetzt Noch Leichter

Reisen Nach Haiti Jetzt Noch Leichter

Port-Au –Prince, Haiti (May 13, 2015) Booking travel to Haiti just go easier. The team at the 4-star BEST WESTERN PREMIER Petion-Ville Hotel and Spa has been working for months with Tourico Holidays and American Airlines to get Haiti listed for the first time as a destination in their promotional vacation packages. The addition of Haiti in the American Airlines Vacations program ensures travelers will more easily be able to book their hotel and air travel to Haiti simultaneously. Now when travelers book air travel, they will be given the option to also book a hotel in Haiti.

Investments in lodging and hospitality by the private sector, as well as the Haitian government’s work to improve the infrastructure and security in the country are paying off. According to the Caribbean Tourism Organization, tourism in Haiti was up 10.8 percent in 2014.

“Nations around the world have taken note and updated their travel instructions to the region, as well as added Haiti to several “must see” travel lists,” said Stanley Handal, owner of the BEST WESTERN PREMIER Petion-Ville Hotel and Spa. “We remain optimistic that these gains, along with attractive travel packaging and easy booking ability through American Airlines Vacations Air + Hotel, will help turn Haiti into one of the top destinations in the Caribbean,” added Tamara Magloire, Director of Marketing & International Affairs.

During the last four years the Haitian hotel landscape has experienced a complete transformation. Haiti now has 9,280 hotel rooms with another 885 expected to be available by 2016. “The investments being made by internationally recognized hotel brands ensure Haiti’s continued development as a major tourist destination. The Ministry of Tourism and Creative Industries welcomes and congratulates those companies who have chosen to invest in Haiti,” said Minister of Tourism Stephanie Villedrouin.

For more information on booking travel to Haiti please visit https://aav12.aavacations.com/Consumer/hotelSearchHome.do?src=AAVTOPNAV and use airport code PAP.

For more information or to make a reservation please visit bestwestern.com.

ÜBER BEST WESTERN INTERNATIONAL, INC.

Best Western International, Inc. mit Hauptsitz in Phoenix, Arizona (USA) ist ein privates Hotelunternehmen mit über 4.000* Hotels in mehr als 100* Ländern und Regionen weltweit. Best Western bietet sechs Hotelprodukte, die die Wünsche und Bedürfnisse von Bauträgern und Gästen in aller Welt erfüllen: BEST WESTERN®, BEST WESTERN PLUS®, BEST WESTERN PREMIER®, BEST WESTERN PLUS EXECUTIVE RESIDENCYSM, VībSM und BW Premier CollectionSM. Das Hotelunternehmen, das seinen Hoteliers weltweit operative, Vertriebs- und Marketingunterstützung bietet und ihnen mit Online- und Mobillösungen für Buchungen zur Seite steht, ist seit mittlerweile 69 Jahren im Hotelgewerbe tätig. Über 22 Millionen Reisende nehmen an Best Western Rewards®, dem preisgekrönten Treueprogramm der Marke, teil. Dabei handelt es sich um eines der wenigen Programme, bei dem die gesammelten Punkte der Mitglieder nie verfallen und in jedem Best Western-Hotel weltweit eingelöst werden können. Best Western hat Partnerschaften mit der AAA/CAA, der Minor League Baseball und Harley-Davidson® abgeschlossen und kann den Reisenden dadurch noch mehr spannende Möglichkeiten für ihren Aufenthalt bieten. Best Western setzt immer wieder neue Maßstäbe im Hotelgewerbe und hat zahlreiche Auszeichnungen erhalten. Unter anderem erklärte Business Travel News sowohl BEST WESTERN als auch BEST WESTERN PLUS zu Top-Hotelketten, Compuware Best of the Web zeichnete das Unternehmen drei Jahre hintereinander mit dem Gold Award aus, und die AAA/CAA erklärte Best Western sechs Jahre in Folge zum Hotelpartner des Jahres. 40 Prozent der Hotels, die weltweit zur Marke Best Western gehören, wurden mit einem TripAdvisor Certificate of Excellence für Kundenzufriedenheit ausgezeichnet.

Wenn Sie mehr erfahren oder eine Buchung vornehmen möchten, besuchen Sie uns auf
www.bestwestern.com.

*Zahlen sind Schätzwerte und können schwanken.